• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز:

 آزمایشات درسی نقش موثری در فرآیند یادگیری دانش آموزان دارد

  • کد خبر : 6472
  • 13 مهر 1401 - 12:18
 آزمایشات درسی نقش موثری در فرآیند یادگیری دانش آموزان دارد
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی استان آزمایشگاه سیار به مدارس کم برخوردار این استان اعزام می کنند.

لیلا الماسی در نشست با مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان البرز اظهارداشت: یکی از برنامه های محوری پژوهش سراهای استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ارائه خدمات آموزشی به صورت مهارتی به دانش آموزان در مدارس فاقد آزمایشگاه یا تجهیزات کامل را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه انجام آزمایشات درسی نقش موثری در فرآیند یادگیری دانش آموزان دارد،خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت فرهنگ پژوهش و تربیت دانش‌آموز خلاق و پژوهشگر از جمله اهداف مهم اجرای این برنامه در مدارس کم برخوردار استان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: تلاش می کنیم تا پل ارتباطی مناسب بین پژوهش سرا ها و مدارس در البرزایجاد شود زیرا پژوهش سراها بستر ساز تفکر، تمرین، مداومت کار و خلاقیت دانش آموزان هستند.

الماسی یادآورد شد: آزمایشگاه‌ها، دانش آموزان را از مقلدان علمی به مولدان علم تبدیل می کنند و به آموخته‌های آنها عمق و ماندگاری بیشتری می‌بخشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها به برگزاری مسابقات آزمایشگاهی بسنده نمی‌کند بلکه فعال کردن آزمایشگاه در مدارس و ضروری کردن استفاده از آن را توسط دانش آموزان اولویت کاری قرار داده است.

وی با بیان اینکه البرز دارای ۹ پژوهش سرای دانش آموزی است، اضافه کرد: سالانه حدود ۵۰ هزار نفر از خدمات پژوهش سراهای دانش آموزی استان استفاده می کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: امسال به دنبال کیفیت بخشی اجرای محورهای ۹ گانه جشنواره خوارزمی در پژوهش سراهای استان البرز نیز هستیم.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد که نیمی از آن در مدارس متوسطه تحصیل می کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6472