• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرکل بهزیستی البرز :

بیش از ۳ هزار نفر از سالمندان زیر پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند

  • کد خبر : 6422
  • 09 مهر 1401 - 12:09
بیش از ۳ هزار نفر از سالمندان زیر پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بیش از ۳ هزار نفر از سالمندان زیر پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند.

وجیهه محمدی‌فلاح در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز سالمند اظهار کرد: ۹ مهرماه به پیشنهاد سازمان بهزیستی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز سالمند به ثبت رسید.

وی بیان کرد: احترام به سالمندان و تکریم آنها در تمام جهان امری سفارش‌شده است به ویژه در اسلام که مورد سفارش پیشوایان دینی است.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: در قرآن، روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی ما نیز احترام به سالمندان از جایگاه والایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال برای تکریم سالمندان، تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند در نظر گرفته شده است و برنامه‌ها را نیز پیرامون این شعار تدوین کردیم.

محمدی‌فلاح با بیان اینکه فراهم کردن شرایط لازم برای خودمراقبتی، پوشش کامل انواع بیمه‌ها، دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایت‌های لازم، بهره‌مندی از تجارب سالمندان در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و آموزش زندگی سالم از برنامه‌های امسال بهزیستی ویژه سالمندان به شمار می‌رود، گفت: در این راستا برنامه‌ها مختلف را در دستور داریم.

وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در البرز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در حدود یک هزار نفر از سالمندان استان از خدمات شبانه‌روزی این مراکز استفاده می‌کنند، البته بیش از ۳ هزار نفر از سالمندان زیر پوشش حمایت‌های بهزیستی البرز قرار دارند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6422