• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
استاندار البرز :

دولت سیزدهم برای حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها وارد میدان شد

  • کد خبر : 6410
  • 09 مهر 1401 - 11:14
دولت سیزدهم برای حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها وارد میدان شد
استاندار البرز گفت: بسیاری از موضوعات اجتماعی ناشی از عدم تامین زیرساخت‌های لازم و کم توجهی به مطالبات مردمی است که البته در دولت مردمی سیزدهم اهتمام خاصی بر حل مشکلات دیرینه و عقب ماندگی ها شده است.

مجتبی عبداللهی در نشست قرارگاه اجتماعی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل زیرساخت‌های لازم برای مسکن های مهر استان، افزود: شهرک مسکونی پیام ماهدشت طبق گزارش های مردمی به نانوایی، مرکز درمانی و داروخانه و پاسگاه نیروی انتظامی دارد.
وی ادامه داد: البته این نیازها در تمام مسکن مهر استان اعلام شده به دلیل اینکه در ابتدا این امکانات ایجاد نشده است.
عبداللهی گفت: در آن مقطع، پیشرفت پروژه های مسکن مهر طبق برنامه پیش نرفته و پیمانکاران با افزایش قیمت و از طرفی مطالبه مردم مواجه شدند.
وی افزود: متقاضیان، مبلغ قرارداد را پرداخت کرده اند و برخی همچنان نیز در انتظار تحویل مسکن خود هستند.
استاندار البرز گفت: اکنون تعهدات گذشته باقی مانده و مردم از دولت مردمی سیزدهم انتظار دارند که مشکلات دیرینه را حل کند و دولت نیز خود را موظف به کسب رضایتمندی آنها می داند.
وی افزود: اکنون باید تمامی دستگاه ها و بویژه شهرداری ها باید همراهی و تعاملی داشته باشند تا موانع را برطرف کنیم.
عبداللهی گفت: مردم حق دارند و باید نیازها و مطالبات به حق آنها محقق شود و از طرفی نیز پیمانکاران پس از گذشته این سال ها با افزایش قیمت ها و موانع اساسی مواجه هستند.
وی افزود: باید از چارچوب ها خارج شویم و با یافتن روزنه های قانونی به حل موانع و چالش ها بپردازیم؛ گاهی مدیران باید با خطرپذیری برای گره گشایی از مشکلات مردم، اقدام کنند.
استاندار البرز گفت: باید مشکلات را بپذیریم چراکه فرافکنی و بازگشت به گذشته، موضوعی را حل نمی کند؛ ما چاره ای جز حل مسائل نداریم.
وی افزود: در نهضت ملی مسکن باید از تجارب مسکن مهر استفاده کنیم و اجازه ندهیم که روند امور مانند گذشته پیش برود.
عبداللهی گفت: بسیاری از موضوعات اجتماعی ناشی از عدم تامین زیرساخت‌های لازم و کم توجهی به مطالبات مردمی است که البته در دولت مردمی سیزدهم اهتمام خاصی بر حل مشکلات دیرینه و عقب ماندگی ها است، ولی رسیدگی به گستره وسیع این مسائل، زمانی منطقی نیاز دارد.
وی افزود: قرارگاه اجتماعی استان با هدف جبران عقب ماندگی ها در مناطق کمتر برخوردار تشکیل شده و تاکنون گام های موثری برداشته است.
عبداللهی گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید در جهت تخصیص اراضی مناسب برای ایجاد برخی سرانه ها، همراهی لازم را داشته باشد.
وی افزود: شهرداران نیز باید برای ایجاد فضاهای ورزشی همکاری کنند چراکه مجمع خیرین ساخت اماکن ورزشی استان تشکیل می شود و نیاز به زمین های مناسب وجود دارد.
استاندار البرز گفت: باید همچنان در راستای تامین نیروی کار شهرک های صنعتی اقدام کنیم و افراد متقاضی اشتغال را معرفی کنیم.
وی افزود: باید تدابیر ویژه ای برای حمل و نقل کارگران به شهرک های صنعتی استان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6410