• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

دانش آموز البرزی با نواختن زنگ مهر سال تحصیلی را آغاز کردند

  • کد خبر : 6280
  • 02 مهر 1401 - 16:33
دانش آموز البرزی با نواختن زنگ مهر سال تحصیلی را آغاز کردند
آیین متمرکز استانی آغازسال تحصیلی جدید به صورت متمرکز استانی روز شنبه دوم مهرماه در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) و حضرت طاهره (س) شهرستان چهارباغ با حضور خانواده معظم شهدا و مسوولان کشوری واستانی برگزار شد.

امسال بیشتر دانش آموزان استان البرز پس از ۲ سال و نیم تعطیلی آموزش حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا در کلاس های درس حاضر می شوند.

هر ساله شروع سال تحصیلی جدید متقارن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس است لذا برنامه های بازگشایی مدارس استان البرز نیز با رویکرد ایثار و مقاومت و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت سازماندهی و درحال اجرا است.

امروز دانش آموزان استان البرز بار دیگر با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و بستن سربندهای یا امام حسین (ع)، یا حضرت زینب (س)، یا حضرت ابوالفضل (ع) ، یا امام رضا (ع) در سنگر علم و دانش یاد امام و شهدا بویژه شهدای مقاومت از جمله سرداردلها، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین زمینه به خبرنگارایرنا گفت: دانش آموزان و معلمان با نواخته شدن زنگ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ درمدارس استان راهی کلاس درس شدند.

” علی حجرگشت” با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه سال تحصیلی جدید در کنارحفظ سلامتی دانش آموزان موضوع مهم مسائل تربیتی و کیفیت آموزشی است،افزود: از اولیای دانش آموزان هم درخواست می کنیم مراقب فرزندانشان دراین شرایط خاص از نظر مسائل تربیتی و آموزشی باشند.

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه ما درآموزش و پرورش درسال تحصیلی جدید براساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با محوریت گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین است.

وی بیان داشت: در دوران کرونا، معلمان استان البرز در شبکه شاد در فرآیند آموزشی فعال بودند و حتی از حوزه ستادی آموزش های مجازی جلوتر وبا برنامه ترعمل کردند.

حجرگشت با بیان اینکه در اول مهرماه نیز همزمان با سراسر کشور، ۵۰ هزار و ۷۴۰ دانش آموز کلاس اولی استان البرز با حضور در جشن شکوفه‌های حسینی و با رعایت پروتکل های بهداشتی راهی کلاس‌های درس شدند، البرز سال تحصیلی گذشته را با همدلی و اعتماد سپری کرد و در سال تحصیلی جدید هم به دنبال پیشبرد برنامه ها و فعالیت آموزشی و پرورشی دراین استان با نگاه همدلی و خرد جمعی است.

وی با بیان اینکه درسال تحصیلی گذشته دانش آموزان البرزموفق به کسب رتبه های اول تا سوم در مسابقات کشوری و جهانی در بخش علمی ،آموزشی، پرورشی، ورزشی ، پژوهشی و فرهنگی شدند اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید نیز دانش آموزان و فرهنگیان این استان تلاش می کنند تا جایگاه برتر استان را در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت حفظ کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای دانش آموزان البرز در سال تحصیلی جدید ۵۳۰ هزار دانش آموزان البرز در بیش از ۱۸ هزار کلاس درس ساماندهی شده اند.
حجرگشت تعداد مدارس البرز را ۲ هزار و ۳۳۶ کد مدرسه ذکر کرد و یادآورشد: از این تعداد یک هزار و ۳۰۱ مدرسه دولتی و یک هزار و ۳۵ مدرسه غیر دولتی است.

وی تاکید کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده که در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلم و هیچ دانش‌آموز بدون کلاس و هیچ مدرسه ای بدون مدیر در استان البرزنباشد.

استان البرز ۳۰ هزار فرهنگی شاغل و ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6280