• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید

  • کد خبر : 5306
  • 15 مرداد 1401 - 17:22
رتبه نخست البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: استان البرز طی سال های سه سال 98، 99 و 1400 و چهار ماهه اول سال 1401، رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص داده است.

رامین ربیعی در سی و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر عبدالهی استاندار البرز برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال و در قالب مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون ۱۶ هزار ۸۶۳ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی البرز پرداخت شده و استان البرز در این شاخص رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع ۲۵۴ درخواست واصله برای پرداخت تسهیلات رونق تولید، ۲۰۷ مورد به بانک معرفی شده است، که از این تعداد ۱۵۷ مورد عملیاتی شده و تسهیلات درخواستی واحدهای صنعتی استان با همکاری مناسب بانک های عامل‌ پرداخت شده است.
ربیعی گفت: در حال حاضر تسهیلاتی تحت عنوان برنامه تولید و اشتغال ذیل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ و ۹۸ تعریف شده است که ۵۰ درصد تسهیلات مذکور از منابع داخلی بانک ها و ۵۰ درصد بعدی آن از منابع صندوق توسعه ملی تامین می شود.
رئیس سازمان صمت گفت: بر اساس قانون، واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در صورت تثبت اشتغال برای واحدهای فعال و افزایش اشتغال برای طرح های نیمه تمام، می توانند از بسته حمایتی سه درصدی یارانه دولت برخوردار شوند که این یارانه پس از تایید کمیته نظارت بر تسهیلات به سرعت اعمال شده و از اقساط وام گیرنده کسر خواهد شد.
ربیعی تصریح کرد: تسهیلات برنامه تولید و اشتغال در سه حوزه تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات نوسازی و بازسازی و تسهیلات تکمیل طرح های نیمه تمام ارائه می شود که هم اینک استان البرز توانسته است تعهد کشوری پرداخت این وام را به صورت کامل انجام دهد و به لحاظ عملکردی در این حوزه رتبه نخست کشوری و در مجموع رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است
وی در پایان گفت: تا سال ۱۴۰۱ استان البرز موفق شده در روند اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ با ارائه تسهیلات به ۱۸۰ واحد تولیدی به مبلغ ۳۶ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال، رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب نماید.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=5306