• برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
فاجعه سگ‌کشی در دماوند:

شهرداری ۱۷۰۰ سگ در گندک دماوند را قتل عام کرد

  • کد خبر : 5031
  • 04 مرداد 1401 - 11:15
شهرداری ۱۷۰۰ سگ در گندک دماوند را قتل عام کرد
مرکز نقاهتگاه و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب در منطقه گندک دماوند که بهمن ماه ۱۳۹۸ با حضور مسوولان افتتاح شده بود، امروز ۳ مردادماه در صفحه اینستاگرام خود خبر از کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ سگ با گلوله از سوی شهرداری دماوند داد. 

مهشیدنصیری_به گزارش کوه سرفراز،به نقل از اقتصادنامه، این سایت که تمامی فعالیت‌هایش در منطقه گندک براساس بخشنامه و شیوه‌نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شد،  در تلاش بود تا با همکاری سازمانهای مردم نهاد و زیر نظر دوستداران حیوانات بتواند بستری برای اسکان و ارائه خدماتی مانند زنده‌گیری و انتقال به سایت جهت انگل‌زدایی، عقیم‌سازی و در پایان رهاسازی فراهم کند. 

بنا بر گفته برخی مردم محلی گندک، در این منطقه تعداد ‌سگ‌های رها شده و بومی افزایش یافته اما انتظار می‌رفت شهرداری به جای قتل عام آب موردنیاز نقاهتگاه گندک را تامین می‌کرد و با رسیدگی و ارائه امکانات به نقاهتگاه‌های منطقه بستری امن برای نگهداری و ساماندهی سگ‌ها را فراهم می‌کرد.

گزارش‌ها از کشتار دسته‌جمعی سگ‌ها نشان می‌دهد شهرداری دماوند سوم مردادماه مسیر نقاهتگاه سگ‌ها را بسته و با تیراندازی آنها را کشته است.  مسوولان شهرداری با اجرای چنین تصمیم غیرکارشناسی و غیرانسانی برای سگ‌های نقاهتگاه گندک نشان دادند که کشتن تصمیم کم‌هزینه‌تری نسبت به تامین مایحتاج سگ‌های اسکان‌یافته در این نقاهتگاه بوده و تنها راه حل تامین آب برای شست و شوی۱۶۰۰ سگ و دیگر امکانات آنها، مرگ است. 

کارشناسان معتقدند باور غلطی در بین ایرانی‌ها وجود دارد که سگ را حیوانی نجسی می‌دانند و همین باعث شده این حیوان مورد بی‌مهری زیادی قرار گیرد. در حالی که از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله نقل شده: “ما مِن دابَّةٍ ـ طائرٍ و لا غَیرِهِ ـ یُقتَلُ بغَیرِ الحقِّ إلاّ ستُخاصِمُهُ یَومَ القِیامَةِ” به معنای اینکه هر حیوانى که به ناحقّ کشته شود در روز قیامت از قاتل خود شکایت خواهد کرد!

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=5031

ثبت دیدگاه