• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

حفاظت از اراضی ملی با استفاده از شرکت های دانش بنیان

  • کد خبر : 3527
  • 24 فروردین 1401 - 10:19
حفاظت از اراضی ملی با استفاده از شرکت های دانش بنیان
اولین جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور مدیر کل، نماینده حوزه ولی فقیه در اداره کل، معاونین و جمعی از روسای ستادی اداره کل منابع طبیعی و آبخزداری استان البرز در خصوص برنامه ها و سیاستهای اجرایی سال ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ندرلی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل، ضمن گرامیداشت ایام مبارک ماه رمضان و تاکید بر انجام واجبات این ماه، افزود: ماه رمضان ماه برکت و خیر است و تا زمانی که فرصت هست، باید تمام تلاش خود را به جهت بهره برداری و استفاده از فضیلت های این ماه عزیز انجام دهیم.

در ادامه حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه ی همکاران حاضر در جلسه، در خصوص پروژه ها و برنامه های سال گذشته بیان نمود: در سال ۱۴۰۰ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در زمینه های مختلفی از جمله اتمام طرح کاداستر و تعیین و تکلیف اراضی ملی در سطح استان، پیشگیری از وقوع سیل به با اجرای موفق پروژه ها و طرح های آبخیزداری، رفع تصرفات اراضی ملی، پیشگیری از آتش سوزی در سطح مراتع استان، برگزاری موفق مراسمات گسترده هفته ی منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۴۰۰، فرهنگ سازی و آموزش در خصوص حفظ، حراست و احیای منابع طبیعی در بین مردم و آشنا کردن ایشان با این نعمت الهی و… که با سعی و کوشش تمامی همکاران مجموعه و همچنین همراهی و مشارکت مردمی، به موفقیت رسید و جا دارد که از زحمات یکایک یاری رسانان به این مجموعه تشکر کنم. البته که تا نقطه اوج و ارتقاء جایگاه اصلی اداره کل فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به جایگاه تداعی شده و اهداف سازمانی، می بایست چه بسا تلاش، کوشش و همیت بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، نماینده یکی از شرکت های دانش بنیان درخصوص فناوری‌های قابل اجرا با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری توضیحاتی را به حاضرین در جلسه ارائه داد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در زمینه‌هایی همچون کنترل و رصد اراضی از حیث تغییر کاربری و تصرفات و‌ همچنین موضوع رصد دام های غیر مجاز در اراضی دولتی در دست اجرا هستند، افزود: برطرف کردن نیازهای نوآورانه و فناورانه بخش‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری، از برنامه ها و اهداف اصلی این شرکت می باشد‌ که از نمونه های موفق آن می‌توان به اجرای این طرح در امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اشاره کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز ضمن تشکر از نماینده این شرکت، تصریح نمود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز درصدد است برای رفع چالش‌ها در این حوزه و افزایش کمیت و کیفیت اقدامات مدیریتی کنترل عرصه‌های منابع طبیعی، هرچه بیشتر به سمت فناوری‌های نو حرکت کند و مدیریت جدید بر مبنای نوآوری و فناوری‌های روز انجام شود.

ایشان افزود: با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان شرکت های دانش بنیان، استفاده اصولی از ظرفیت‌های مجموعه‌های مذکور به جهت پایش و حفاظت اراضی ملی و شناسایی و مهار حریق، از دیگر اولویت‌های مهم این اداره کل برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان محسوب می‌شود.

در پایان حاضرین در این جلسه به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های مطرح شده پرداختند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3527