• برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
سرپرست سازمان سیما،منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج:

خلق اثر ۳۰ هنرمند در ورکشاپ‌های هنری روز فرهنگی کرج

  • کد خبر : 3495
  • 22 فروردین 1401 - 9:19
خلق اثر ۳۰ هنرمند در ورکشاپ‌های هنری روز فرهنگی کرج
خلق اثر ۳۰ هنرمند در ورکشاپ‌های هنری روز فرهنگی کرج سرپرست سازمان سیما،منظرو فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوامی که در این کلانشهر زندگی می‌کنند فراهم می‌کند که باید از آن برای ایجاد وحدت و شور نشاط شهروندان استفاده کرد.

حمید رضا عبداله پور از تدارک برنامه‌های متنوع و جذاب برای روز فرهنگی کرج خبر داد و اظهار کرد: مراسم روز فرهنگی کرج پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا همزمان با هشتمین جشن لاله‌های درباغ گل‌ها و با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه روز فرهنگی کرج روزی برای ایجاد فرصت‌های جدید جهت شناخت شهرمان است، اظهار داشت: کلانشهر کرج رنگین کمان اقوام کشور بوده و این روز فرصتی برای معرفی خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوامی که در کرج زندگی می‌کنند فراهم می‌کند که باید از آن برای ایجاد وحدت و شور نشاط شهروندان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ارزش‌ها و منابع فرهنگی و اجتماعی یک شهر مهم‌ترین سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند، عنوان کرد: کلانشهر کرج هویتی دارد که نیاز به مراقبت دارد اما مهم‌ترین اقدام برای حفظ هویت، شناخته شدن آن است که تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره و فستیوال‌های فرهنگی مختلف در اماکن تاریخی گردشگری شهرسهم کوچکی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این کلانشهر ایفا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید قدردان هنرمندان و سازندگان تاریخ و هویت استان البرز و شهر کرج باشیم؛ افزود: البرز به دلیل تنوع قومیتی و مهاجرپذیری که دارد؛ مفاخر و مشاهیر زیادی را در خود گنجانده است پس ضرورت دارد از این چهره‌ها قدردانی شود و روز فرهنگی کرج می‌تواند فرصت خوبی برای این اتفاق در مجموعه مدیریت شهری کرج باشد.

عبداله پور با اشاره به اینکه توجه به مفاخر فرهنگی و تقویت پیوند آنها با شهر می‌تواند ما را به حفظ میراث شهر سوق دهد؛ از برگزاری ورکشاپ‌های خوشنویسی و نگارگری و مجسمه در روز فرهنگی کرج خبر داد و افزود: بیش از ۳۰ نفر از مدرسان و هنرمندان خوشنویس، نگارگر و مجسمه ساز با نماد لاله در این روز و در کنار هم به خلق اثر خواهند پرداخت که آثار آنها می‌تواند زینت بخش نمایشگاهی مجزا در دیگر مناسبت‌های فرهنگی باشد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با بیان اینکه امسال جشنواره هشتم بهارِ گل‌ها با بهار قرآن تقارن پیدا کرده است، گفت: برگزاری جشن‌های رمضان و مراسم نور افشانی که معمولاً پس از ساعات افطار لحظاتی شاد و مفرح و معنوی را برای روزه داران رقم می‌زند در ساعات پایانی شب برنامه ریزی شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از فضای معنوی و شادی بخش جشنواره بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3495