• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
در راستای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کشور :

بازدیدمدیرکل بهزیستی استان البرز از منطقه ملک آباد و مراکز بهزیستی مستقردرمنطقه

  • کد خبر : 3160
  • 28 اسفند 1400 - 2:11
بازدیدمدیرکل بهزیستی استان البرز از منطقه ملک آباد و مراکز بهزیستی مستقردرمنطقه
وجیهه محمدی فلاح در راستای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کشور از منطقه ملک آباد شهرستان چهارباغ و مراکز مستقر در این منطقه از جمله دی آی سی و شلتر مردان و زنان ، مرکز مثبت زندگی ، مرکز جامع درمان اعتیاد بازدید کرد و عملکرد این مراکز را ارزیابی نمود.

به گزارش کوه سرفراز به نقل ازروابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز مدیرکل بهزیستی استان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: در راستای توانمندسازی محلات ضعیف و ناکارآمد شهری و رسیدگی به اقشار کم درآمد جامعه ، طرح تحول و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در مناطق مختلف کشور و به طبع آن ۵۵ محله در استان البرز آغاز شده است.

وی افزود: برهمین اساس و با دستور دکتر عبداللهی استاندار محترم البرز قرارگاه اجتماعی استان تشکیل گردید و در آن شرح وظایف کلیه دستگاهها مشخص شد که سه منطقه ملک آباد چهارباغ، تپه قشلاق محمدشهر کرج و سید جمال الدین نظرآباد به بهزیستی محول گردید و مقرر شده با استفاده از امکانات و منابع دستگاههای اجرایی مانند بهزیستی،هلال احمر،کمیته امداد،فنی حرفه ای،شهرداری و…. وهمچنین استفاده از ظرفیت گروههای جهادی ، افراد داوطلب و مردم ساکن همان محله اجرا گردد و بازدید امروز اینجانب به همراه معاونین تخصصی بهزیستی از منطقه ملک آباد ارزیابی ظرفیتهای موجود بهزیستی برای هرچه بهتر برگزار نمودن این طرح مییاشد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه در مناطقی که بهزیستی متولی اصلی است باید پایگاهی با نام خانه بهزیستی راه اندازی نماید افزود: مسئول این خانه فردی از افراد توانمند محله میباشد که بصورت داوطلبانه ضمن فراگیری آموزشهای لازم وظیفه راهبری این طرح را دارد.

محمدی فلاح افزود: با توجه به این امر و همچنین رسالت سازمان بهزیستی مبنی بر حرکت برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه ، بهزیستی پیش از این نیز دارای مراکز کاهش آسیب از جمله دی آی سی، شلتر، مراکز ترک اعتیاد ، مراکز مثبت زندگی بود،پایگاههای خدمات اجتماعی و اورژانس اجتماعی بود ، که وجود این مراکز سبب شده که تا حدودی مشکلات این محلات از قبل احصا شده باشد ، به همین دلیل بسیار امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای تخصصی گامی اساسی در حل چالش ها و توانمندسازی افراد در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3160

برچسب ها