• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز :

۲ تیم امدادی البرز برای عملیات نجات ۱۶ طبیعت گرد به قزوین اعزام شدند

  • کد خبر : 2785
  • 23 بهمن 1400 - 10:41
۲ تیم امدادی البرز برای عملیات نجات ۱۶ طبیعت گرد به قزوین اعزام شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: با توجه به گرفتار شدن یک تیم ۱۶ نفره طبعیت گرد در قله یخچال منطقه زیاران استان قزوین، ۲ تیم امدادی از این استان برای مشارکت در عملیات نجات و کمک رسانی به این منطقه اعزام شدند.

محمد باقر خلفی اظهار داشت: این تیم طبیعت گردی به دلیل گم کردن راه به یک معدن قدیمی پناه برده اند و با تماس به نیروهای امدادی موقعیت و وضعیت خود را اعلام کردند .

وی اضافه کرد: ۲ تیم امدادی از شهرستان های طالقان و کرج عازم قزوین شدند .

از شامگاه دیروز جمعه تاکنون پنج تیم امدادی از شهرستان آبیک با همراهی و نظارت ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آبیک درصدد کمک رسانی و دسترسی به این گروه کوهنوردی هستند.

علی اکبر رشوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک نیز پیش تر اعلام کرد : این تیم کوهنوردی از استان قزوین به کوه های گردنه ایلوند در منطقه طالقان صعود کرده بودند و در بازگشت به روستای قاضی کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک مسیر را اشتباهی طی کرده و به سمت طالقان حرکت نموده‌اند.

وی اظهار داشت: این کوهنوردان در مسیر بازگشت متوجه اشتباه در طی مسیر و گم کردن راه شده‌ و با توجه به برودت هوا با دیدن معدنی غیر فعال و قدیمی در آن سرپناه گرفته‌ و با تماس با نیروهای امدادی، موقعیت و وضعیت خود را اعلام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: در مسیر دسترسی به این معدن شاهد بارش برف در برخی از نقاط حتی بیش از ۲ متر هستیم و در خوشبینانه ترین حالت تا ۲ ساعت دیگر امکان دسترسی و امداد رسانی به کوهنوردان وجود ندارد.

گردنه ایلوند منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور در منطقه طالقان و در نزدیکی مرز مشترک شهرستان‌های آبیک و طالقان است و روستای کوهستانی قاضی کلایه نیز از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک یکی از راه های دسترسی به گردنه ایلوند می باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2785