• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست:

پلنگ سرگردان تا کنون وارد محل زندگی ساکنان کردان نشده است

  • کد خبر : 11547
  • 18 اردیبهشت 1402 - 22:09
پلنگ سرگردان تا کنون وارد محل زندگی ساکنان کردان نشده است
رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ نابالغ در منطقه کردان، اظهار کرد: تمام تدابیر لازم برای زنده گیری انجام شده است. با توجه به استقرار مامورین در محل و بررسی های کارشناسی شده در خصوص محل‌های تردد پلنگ در حال حاضر جای نگرانی نیست.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایلنا، فرشاد اربابی، گفت: از پنجشنبه شب گذشته منابع محلی از حضور یک قلاده پلنگ در منطقه کردان خبر دادند. ابتدا در آجین دوجین و بعد در خوروین دیده شد. فعلا در خوروین ماندگار شده و از روز یکشنبه گذشته، گزارشی از مشاهده این پلنگ اعلام نشده است.

وی افزود: به دنبال این خبر، نیروهای حفاظت از محیط زیست ‌و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات در منطقه  مستقر و آماده باش هستند و تدابیر لازم برای زنده گیری انجام شده است.

اربابی با عنوان اینکه ممکن است این پلنگ از طبیعت به سمت روستاهای منطقه کردان آمده باشد، ادامه داد: با توجه به جثه و مشاهدات مردمی و تنها فیلم کوتاهی که از این جانور سرگردان وجود دارد، این پلنگ، نابالغ است لذا احتمال دارد که این حیوان وحشی، پیش از این به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شده که از محل خود فرار کرده است.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست، گفت: به گزارشات اخیر مردمی خیلی نمی توان استناد کرد چرا که در چنین مواقعی شایعات و اخبار غیر واقعی زیاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه این جانور سالم است گفت: نیروهای محیط زیست به صورت مسلح با تجهیزات بیهوشی منطقه را کنترل می‌کند که با مشاهده این جانور، آنرا زنده گیری کنند.

اربابی با اشاره به اینکه گزارشی از سگ خوری این پلنگ اعلام نشده، گفت: با توجه به حضور سگ‌ها که به صورت کمربند دفاعی از روستاها محافظت می‌کنند این پلنگ تا کنون وارد محل زندگی ساکنین منطقه نشده است.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار داشت: کارگذاری دوربین‌های تله‌ای در سطح منطقه، کارگذاری چندین تله در محل هایی که پلنگ مشاهده شده، گشت و استقرار ۲۴ ساعته مامورین محیط زیست و همیاران محیط زیست، آگاه سازی اهالی منطقه و تخلیه کامل ویلاهای اطراف محل مشاهده در حین عملیات زنده گیری از جمله تدابیر چند روز اخیر است.

این مسئول به ساکنان منطقه اطمینان داد که با توجه به استقرار مامورین در محل و بررسی‌های کارشناسی شده در خصوص محل‌های تردد پلنگ در حال حاضر جای نگرانی نیست.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=11547