• برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4
وزير آموزش و پرورش:

قدردان استاندار البرز برای راه اندازی و تحقق نهضت مدرسه سازی هستیم

  • کد خبر : 10414
  • 28 اسفند 1401 - 8:37
قدردان استاندار البرز برای راه اندازی و تحقق نهضت مدرسه سازی هستیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در پاسخ به درخواست و پیگیری استاندار محترم البرز، اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تفریحی ماهدشت که تاکنون در اختیار آموزش و پرورش تهران بود به البرز باز می گردد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از خبرگزاری بسیج، یوسف نوری در آیین آغاز ساخت ۵۰ مدرسه توسط بنیاد نصر در البرز که در هنرستان حضرت زینب (س) کمالشهر کرج برگزارشد، افزود: سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی خیرین مدرسه ساز این سرانه تاکنون رشد سه برابری داشته است .

وی ادامه داد: امروز با تلاش معلمان و دانش‌آموزان کشور در پنج المپیاد مهم علمی دانش آموزی جهان، در جایگاه چهارم قرار داریم که با هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی به قله‌های رفیع علمی دست یافته‌ایم.

نوری یادآورشد: باید توجه داشت که محرومیت محدودیت نیست و باید تلاش کنیم تا خودمان را محدود نکرده و با کمترین امکانات، بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.
وی اضافه کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است که برای پاسخگویی به جمعیت دانش آموزی باید این سرانه به بیش از هشت متر مربع برسد.

نوری با بیان اینکه البرز دارای پایین ترین سرانه های آموزشی و پرورشی در کشور است، افزود: از استاندار البرز بعنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان قدردانیم که در مدت زمان کوتاهی چنین نهضتی را با همراهی خیرین رقم زدند، چراکه 4 و نیم ماه پیش طی حضور در استان، تصور تحقق آن را نداشتم بنابراین این اقدام بزرگ را در هیات محترم دولت منعکس خواهم کرد.

وی گفت : استان البرز به دلیل مهاجرت‌های صورت گرفته، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و نظام آموزش و پرورش تلاش دارد تا بخش مهمی از نیازهای این استان را برآورده کند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان، آینده سازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لازم است تا با فعال کردن کانون های فرهنگی تربیتی و پرورشی نیروهای توانمند و متعهد برای توسعه و آبادانی کشور تربیت شوند.

وی تاکید کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک مجموعه دلسوز پیشران در امر مدرسه سازی و مردمی سازی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در پاسخ به درخواست و پیگیری استاندار البرز و نمایندگان مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تفریحی ماهدشت که تاکنون در اختیار آموزش و پرورش تهران بود به البرز باز می گردد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=10414