• برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

۵۱ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۵ چاق می‌شوند

  • کد خبر : 10072
  • 13 اسفند 1401 - 10:25
۵۱ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۵ چاق می‌شوند
فدراسیون جهانی چاقی نسبت به افزایش خطر مرتبط با اضافه وزن در سراسر جهان هشدار داد و افزود: اگر منحنی کنونی اضافه وزن معکوس نشود، ۵۱ از جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۵ دچار اضافه وزن یا چاق می‌شوند.

هم اینک حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر یعنی ۳۸ درصد از جمعیت جهان در این وضعیت قرار دارند.
طبق اعلام فدراسیون جهانی چاقی (اتحادی از گروه‌های بهداشتی و دانشمندان که با آژانس‌های مختلف جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت (WHO) در زمینه چاقی همکاری می‌کنند)، در صورت ادامه روند فعلی، بیش از چهار میلیارد نفر (۵۱ درصد از جمعیت جهان) در عرض ۱۲ سال دچار اضافه وزن یا چاق شوند.

بر اساس این مطالعه، اگر شرایط کنونی کنترل نشود، تعداد افراد چاق بالینی – که شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۰ یا بیشتر است – می‌تواند از یک در هفت نفر کنونی به یک چهارم (۲۵ درصد) یعنی ۲ میلیارد نفر ظرف ۱۲ سال برسد.بر اساس این گزارش، کشورهایی که سیاست محکمی در این حوزه ندارند همچون کشورهای در حال توسعه واقع در آسیا یا آفریقا، مانند نیجر، گینه نو، سومالی، نیجریه یا حتی جمهوری آفریقای مرکزی، بیشترین آسیب را خواهند دید.

نگرانی برای افراد زیر ۱۸ سال

طبق گزارش این فدراسیون، چاقی ممکن است در میان افراد جوان سریع‌ترین افزایش را داشته باشد.بر اساس اطلس جهانی منتشر شده توسط فدراسیون جهانی چاقی، تا سال ۲۰۳۵ این جمعیت باید دست کم ۲ برابر سال ۲۰۲۰ باشد.این گزارش می‌افزاید: نگران‌کننده‌تر اینکه نرخ کودکان چاق زیر ۱۸ سال می‌تواند ۱۰۰ درصد در میان پسران یعنی ۲۰۸ میلیون جوان مبتلا و ۱۲۵ درصد در میان دختران هم سن یعنی ۱۷۵ میلیون نفر از آنها باشد.
لوییز بور (Louise Baur) رئیس فدراسیون جهانی چاقی تاکید کرده که این نتایج یک هشدار واضح است که با مقابله نکردن با چاقی امروز، ما در آینده با عواقب جدی مواجه خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، برای جلوگیری از سناریوی فاجعه‌بار پیش‌رو، این سازمان از مقام‌های دولتی می‌خواهد که مالیات بر محصولات چرب، پُر نمک یا شیرین را افزایش دهند. همچنین خواستار محدود کردن تبلیغاتی شده که این نوع غذاها را تبلیغ می‌کنند، به‌ویژه آن‌هایی که هدفشان جوان‌ترین افراد است.

فرانسه در امان نیست
بر اساس آمارهای منتشر شده، در کشور فرانسه میزان افراد دارای اضافه وزن در مدت ۲۵ سال ۲ برابر شده است.بررسی‌ها نشان می دهد که ۴۷.۳ درصد از ساکنان فرانسه اضافه وزن دارند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=10072

برچسب ها